Aspekty psychologiczne w zdobywaniu klientów – czekolada

Przepisy

Zdobywanie nowych klientów to niełatwa sztuka. Jest to zajęcie bardzo czasochłonne, a w dobie rynku bardzo świadomych konsumentów, nie wystarczą zwykłe ulotki reklamowe z prostą ofertą. Konsumenci naszej epoki mają dzięki internetowi dostęp informacji. Aby ich przekonać akurat do naszego produktu, trzeba sięgnąć po inny sposób przekonywania. Na szczęście człowiek nie ewoluuje jak gospodarka, dlatego naukowcy odkryli kilka interesujących faktów, które pozwalają na skuteczne przekonywanie.

Właściwości czekolady jako medium do przekonywania

Powszechnie wiadomo, że czekolada powoduje uczucie zadowolenia. Uwalniane w głowie odpowiednie hormony wprawiają nas w stan, w którym jesteśmy bardziej skłonni do poddawania się chwilowy impulsom. Słodycze reklamowe można wykorzystać właśnie w tym słabym momencie potencjalnego klienta. Jeżeli sięga on po czekoladę z naszym logo, to uczucie błogości będzie mu się podświadomie kojarzyć z nami. Dlatego kolejne nasze odwiedziny jako przedstawiciela handlowego będą coraz bardziej skuteczne. Jako producent słodyczy warto o tym wiedzieć i przewidzieć, z jakimi miłymi momentami dnia codziennego skojarzyć zjadanie czekoladowego produktu. Klient nieświadomie będzie łączył przyjemny stan z jedzeniem czekolady od konkretnego producenta – a więc z konkretną firmą. Jest to dowiedzione naukowo i wykorzystywane na wielu rynkach na całym świecie.

Czy inne słodycze mają podobne właściwości jak czekolada – przegląd działania

To właśnie czekolada, jako sztandarowy przykład jest podawana w badaniach. Jest ona wszechobecna i łatwa w produkcji. A co jeśli sprawdzimy działanie innych słodyczy? Okazuje się, że nie chodzi o jakiś specyficzny składnik, który posiada czekolada. Inne słodycze, np. krówki cukierki wywołują podobny efekt. Można go wykorzystać budując społeczność klientów, którzy identyfikują się z ich smakiem i z czasem stają się wiernymi jego fanami. Przekłada się to na stale rosnące tabelki sprzedaży oraz większy obrót w marketach. Od psychologicznej strony rzeczy ujmując jako producent słodyczy mamy w ręku bardzo silny argument mający moc przekonywania. Najlepszym elementem tej układanki jest to, że stosowanie tej metody jest bardzo subtelne. Nikt przecież nie będzie zwracał uwagę, że logo konkretnej firmy znajduje się na czekoladkach promocyjnych.